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Retrato feminino

Autor Ovidio Murguía De Castro
Data/Fecha 1897
Medidas 47x64 cm
Técnica|Material Óleo, Lenzo/Lienzo
Tipo Pintura
* Colección Parlamento de Galicia

Ovidio Murguía de Castro (1871-1900). Pintor nado no pazo de Lestrove, Padrón (A Coruña), onde vivía a familia —Rosalía de Castro, nai súa e nai nutricia como poeta do Rexurdimento Galego en literatura, Manuel Murguía, o pai... —, formouse en Santiago, na Sociedad Económica, onde impartían clases Juan José Cancela del Río e José Fenollera, actividade formativa na que coincide con Jenaro Carrero. Vivirá na cidade até o ano de 1885, en que morre a súa nai. Comezaba entón a pintar vistas e paisaxes da contorna, temática que non abandonará nos anos seguintes. Trasladarase para A Coruña en 1895, onde coñecerá a arte de Serafín Avendaño, pintor paisaxista, mais Ovidio gustou tamén da visión que del tiña o pintor cántabro Casimiro Sainz y Saiz, con sona neses anos. Foi entón cando se deu a coñecer, amosando as súas obras nos escaparates comerciais.

En 1897 trasládase a Madrid para ampliar contactos e horizontes, e vive na casa de Alejandro Pérez Lugín (1870-A Coruña, 1926), co que estaba emparentado, nun ambiente propicio para iso, mais tamén inmerso nun mundo relacionado coa literatura, un continuum do que deixaba na casa familiar. Pérez Lugín estudara en Compostela e retratou o ambiente universitario en 1915 na famosa obra La casa de la Troya, nome dunha pensión das inmediacións do vello mosteiro de San Martiño Pinario. A súa actividade de copia no Museo del Prado faino aproximarse a Claude Lorrain, un grande da paisaxe do Barroco, ademais de a Carlos de Haes, que morreu en 1898, Velázquez ou Fortuny, dos que capta a esencia do retrato, como apreciamos nas obras do Parlamento. O contacto con Eugenio Mª Montero Ríos axudaralle a traballar no Ministerio de Ultramar, ademais de lle encargar a decoración do seu pazo en Galicia, en Lourizán (Pontevedra), inconcluso pola súa prematura morte. Aquel persoeiro compostelán, avogado e xurisconsulto con cátedra, no desempeño político levou carteiras nos gobernos da liña liberal con Sagasta, sendo dende 1898 presidente do Senado, posto dende onde foi tamén valedor de Parada Justel.

Os dous óleos deste artista que ten o Parlamento son un Retrato feminino, de 1897 ('O. Murguía (subliñado) / 1897'), e un Retrato masculino, de 1898 (no lado inferior esquerdo da obra, en vermello, 'O. Murguía (subliñado) / 1898'), obras dos anos en que vive en Madrid. Aquela viste un blusón escuro que se pecha con presilla de tea simple abotoada no pescozo, con ombreiras altas, e pregamentos no corpo, peiteada cara atrás, raia ao medio, e mirada cara ao alto, decidida; o home ten os ollos mirando baixo e un xesto cos beizos como de asubiar, quizais un labio leporino, ou ben ricto de seu do rostro, que disimula co bigote curvo. A luz que ilumina ambas as dúas figuras vén da dereita, e permite apreciar a calidade do artista no volume da cabeza do alfinete sobre a branca camisa, que reflicte a sombra, unha boa técnica nun adobío elegante masculino, de chaqueta e fino lazo negro no colo da camisa; sendo no caso da muller un pequeno pendente.

Ovidio Murguía de Castro (1871-1900). Pintor nacido en el pazo de Lestrove, Padrón (A Coruña), donde vivía la familia —Rosalía de Castro, madre y madre nutricia como poeta del 'Rexurdimento Galego' en literatura, Manuel Murguía, el padre... —, se formó en Santiago, en la Sociedad Económica, donde impartían clases Juan José Cancela del Río y José Fenollera, actividad formativa en la que coincide con Jenaro Carrero. Vivirá en la ciudad hasta el año de 1885, en que muere su madre. Comenzaba entonces a pintar vistas y paisajes del entorno, temática que no abandonará en los años siguientes. Se trasladará para Coruña en 1895, donde conocerá el arte de Serafín Avendaño, pintor paisajista, pero Ovidio disfrutó también de la visión que de él tenía el pintor cántabro Casimiro Sainz y Saiz, con fama en esos años. Fue entonces cuando se dio a conocer, mostrando sus obras en los escaparates comerciales.

En 1897 se traslada a Madrid para ampliar contactos y horizontes, y vive en la casa de Alejandro Pérez Lugín (1870-A Coruña, 1926), con el que estaba emparentado, en un ambiente propicio para eso, pero también inmerso en un mundo relacionado con la literatura, un continuum del que dejaba en la casa familiar. Pérez Lugín había estudiado en Compostela y retrató el ambiente universitario en 1915 en la famosa obra La casa de la Troya, nombre de una pensión de las cercanías del viejo monasterio de San Martiño Pinario. Su actividad de copia en el Museo del Prado lo hace aproximarse a Claude Lorrain, un grande del paisaje del Barroco, además de la Carlos de Haes, que murió en 1898, Velázquez o Fortuny, de los que capta la esencia del retrato, como apreciamos en las obras del Parlamento. El contacto con Eugenio Mª Montero Ríos le ayudará a trabajar en el Ministerio de Ultramar, además de encargarle la decoración de su pazo en Galicia, en Lourizán (Pontevedra), inconcluso por su prematura muerte. Aquella figura compostelana, abogado y jurisconsulto con cátedra, en el desempeño político llevó carteras en los gobiernos de la línea liberal con Sagasta, siendo desde 1898 presidente del Senado, puesto desde donde fue también defensor de Parada Justel.

Los dos óleos de este artista que tiene el Parlamento son un Retrato feminino, de 1897 ('O. Murguía (subrayado) / 1897'), y un Retrato masculino, de 1898 (en el lado inferior izquierdo de la obra, en rojo, 'O. Murguía (subrayado) / 1898'), obras de los años en que vive en Madrid. Aquella viste un blusón oscuro que se cierra con presilla de tela simple abotonada en el cuello, con hombreras altas, y arrugas en el cuerpo, peinada hacia atrás, raya al medio, y mirada hacia el alto, decidida; el hombre tiene los ojos mirando bajo y un gesto con los labios como de silbar, quizás un labio leporino, o bien ricto de por sí del rostro, que disimula con el bigote curvo. La luz que ilumina ambas figuras viene de la derecha, y permite apreciar la calidad del artista en el volumen de la cabeza del alfiler sobre la blanca camisa, que refleja la sombra, una buena técnica en un adorno elegante masculino, de chaqueta y fino lazo negro en el regazo de la camisa; siendo en el caso de la mujer un pequeño pendiente.

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